Klinisk utvärdering av medicintekniska produkter 20 maj 2021

För att kunna CE-märka en medicinteknisk produkt behövs stöd av klinisk evidens. För de allra flesta produkter innebär det att klinisk data måste finnas.  I en klinisk utvärdering bedömer man om befintlig data är tillräcklig för att fastslå att produkten är säker och har adekvat funktion när den används som avsett.

Under produktens hela livslängd utför man sedan med regelbundna intervaller förnyad klinisk utvärdering för att på så sätt säkerställa att det fortfarande finns tillräckligt med klinisk evidens för att behålla produkten på marknaden.

Under den här kursen får du grundläggande förståelse för vad klinisk utvärdering innebär, vilka krav som ställs i MDR och hur du på bästa sätt planerar och lägger upp en klinisk utvärdering med stöd i MEDDEV 2.7/1 rev. 4.

Kursen vänder sig till dig som arbetar med medicinteknik och på ett eller annat sätt kommer i kontakt med begreppet klinisk utvärdering och vill veta mera om vad det innebär.

Ur innehållet:

  • Klinisk utvärdering – en översikt
  • MDR – MDD - MEDDEV 2.7/1 – hur hänger de ihop?
  • Klinisk data och klinisk evidens
  • Produktspecifika krav och anpassningar
  • Ekvivalens


Kursen är ett samarbete med QAdvis och föreläsare är Cecilia Emanuelsson, PhD, CMO på QAdvis

Praktisk information 

Bokningssida för kursen den 20 maj 2021.

Tider: 09:00 - 14:00 (ink lunch)

Avgift: 3 700 kr för deltagare från medlemsföretag, 5 500 kr för ickemedlemmar (exkl. moms)

Plats: Via länk som du erhåller i god tid före kursen.

Frågor: Mejla Pernilla Andrée eller ring på 08-586 246 17.

För att boka en kurs/event via kortbetalning, klicka på en av knapparna nedan. För fakturabetalning, vänligen fyll i formuläret längst ned. Det är noga att du uppger en e-postadress till vilken en pdf-faktura skickas. Vi har inte möjlighet att skicka e-faktura.

Betala med kort (ej medlem) Betala med kort (medlem) Betala med faktura

För att anmäla dig och betala med faktura, vänligen använd formuläret nedan.

Du har valt fakturabetalning. Vänligen uppge ev. PO-nummer eller dylikt som behövs för att kunna fakturera er organisation. Vi mejlar fakturan, så vänligen uppge en e-postadress till fakturamottagare. Vi har inte möjlighet att skicka e-faktura.


Villkor vid bokning av utbildning, möten och event

Vid bokning av utbildning/möten/event hos Swedish Medtech gäller nedanstående villkor.


Företagsinformation och kontaktuppgifter

Swedish Medtech Service AB, 556177-2764, Box 3601, 103 59 Stockholm, Tel +46 8 586 246 00, e-mail: info@swedishmedtech.se
Besöksadress: Sveavägen 63, Stockholm


Anmälan

Anmälan görs via formulär på vår hemsida och betalning sker med kort eller via faktura. För giltig anmälan krävs kortbetalning eller fullständig fakturainformation.


Bekräftelse

Efter genomförd bokning mottar du en bekräftelse till angiven e-post. Var vänlig kontrollera bekräftelsen så att datum och event för din anmälan är korrekt. Omkring sju till tio dagar innan evenemangets start får du även en kallelse via e-post.


Avgifter

Angivna avgifter är exklusive moms och per person. I avgiften för heldagsutbildning ingår dokumentation, frukostsmörgås, lunch och fika. I avgiften för heldagsevent ingår frukostsmörgås, lunch och fika. Vid kortare möten/event, ingår normalt inte förtäring eller dokumentation (för närmare information, se respektive eventsida).


Avbokningsvillkor

Antalet deltagare är begränsat och anmälan är bindande. Uppstår problem med deltagande finns möjlighet att överlåta platsen till en kollega från samma företag.


Vid kostnadsfria frukostseminarier, ombedes du meddela i god tid om du inte kan nyttja din plats. Swedish Medtech tillämpar en no show-avgift om 500 kr för utebliven närvaro.


Kortinformation

För kortbetalningar använder Swedish Medtech Service AB sig av Dibs, som är en säker elektronisk betalningslösning för Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk.


Behandling av dina personuppgifter

Swedish Medtech Service AB, org. nr 556177–2764, är personuppgiftsansvarig för företagets behandling av personuppgifter. Swedish Medtech behandlar dina personuppgifter i enlighet med Swedish Medtechs Integritetspolicy.


Insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden och tillhandahålla kurs/event. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras. Vi rekommenderar att du inte lämnar känsliga personuppgifter. Om du själv lämnar information, som exempelvis att du är allergiker och önskar viss kost, förutsätter vi att du vill att uppgifterna registreras hos oss. Dessa uppgifter raderas efter avslutad kurs eller event.


Om du har några frågor om behandlingen av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss via e-post: dataskydd@swedishmedtech.se




Stäng

logo

Besöksadress
Sveavägen 63, Stockholm

Postadress
Box 3601
103 59 Stockholm

Telefon 08-586 246 00 (vxl)

E-post info@swedishmedtech.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Är ditt företag medlem i Swedish Medtech har du möjlighet att ta del av vårt medlemsbrev, som skickas ut 11 gånger per år.