Marknadsföring av medicintekniska produkter

– vad man får (och inte får) säga om sina produkter

En av vår nätverkspartner, advokatfirman Setterwalls, bjuder in till ett kostnadsfritt webbinarium den 14 december 2020.

I allt större utsträckning ser vi företag som lyfter fram hållbarhetsaspekter i sin marknadsföring och den senaste tiden har vi även sett exempel på marknadsföring som anspelar på den pågående pandemin. Detta är inte konstigt i sig – för oberoende av vilken bransch man verkar i, vill man givetvis att ens marknadsföring ska vara relevant och aktuell för den tid vi lever i. Samtidigt måste man som företag hela tiden beakta aktuella lagar och riktlinjer – att bryta mot dessa medför nämligen inte bara juridiska risker utan även en risk att man förlorar konsumenters förtroende – något som kan skada ett varumärke minst lika mycket (om inte mer) som en juridisk process.  

Webbinariet inleds med en översiktlig genomgång av de regelverk som reglerar företags marknadsföring – både generellt, men även specifikt i förhållande till medicintekniska produkter genom ikraftträdandet av EU:s nya förordning om medicinteknik. Därefter kommer webbinariet belysa aktuella avgöranden inom marknadsföring – inom främst hållbarhet, men även kopplat till den pågående pandemin. 

Målgrupp för webbinariet är personer ansvariga för beställning och utformning av extern kommunikation.

Talare: 
Setterwalls Advokat Sara Söderling, kommer vid detta livesända webbinarium att gå igenom dessa intressanta frågeställningar.


Praktisk information

Datum: 14 december 2020
Tid: kl. 9:00 – 10:00
Det kommer finnas tid för frågor efter seminariet.
Plats: via länk som du erhåller ett par dagar före eventet

Anmäl dig via länken >>

logo

Besöksadress
Sveavägen 63, Stockholm

Postadress
Box 3601
103 59 Stockholm

Telefon 08-586 246 00 (vxl)

E-post info@swedishmedtech.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Är ditt företag medlem i Swedish Medtech har du möjlighet att ta del av vårt medlemsbrev, som skickas ut 11 gånger per år.